روشنـــــــا

برتاب و بتاب

روشنـــــــا

برتاب و بتاب

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

به جرم دروغ

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳ ق.ظ

هوالحق

مخاطبان خاص روشنا 

سلام


در کشور دانمارک با قطار سفر میکردم. بچه ای بسیار شلوغ میکرد...

خواستم او را آرام کنم به او گفتم اگر آرام باشد برای او شکلات خواهم خرید. آن بچه قبول کرد و آرام شد. قطار به مقصد رسید و من هم خیلی عادی از قطار پیاده شده و راهم را کشیدم و رفتم. ناگهان پلیس مرا خواند و اعلام نمود شکایتی از شما شده مبنی بر اینکه به این بچه دروغ گفته ای. به او گفته ای شکلات میخرم ولی نخریدی!!


با کمال تعجب بازداشت شدم! در آنجا چند مجرم دیگر بودند مثل دزد و قاچاقچی!! آنها با نظر عجیبی به من می نگریستند که تو دروغ گفته ای آن هم به یک بچه!! به هر حال جریمه شده و شکلات را خریدم و عبارتی بر روی گذرنامه ام ثبت کردند که پاک نمودن آن برایم بسیار گران تمام شد!!

 آنها گدای یک بسته شکلات نبودند. آنها نگران بدآموزی بچه شان بودند و اینکه اعتمادش را نسبت به بزرگترها از دست بدهد و فردا اگر پدر و مادرش حرفی به او زدند او باور نکند! اما در کشور ما، گول زدن به عنوان روش تربیتی استفاده می شود.


علی محمد ایزدی ـ بخشی از کتاب « چرا عقب افتادیم »


 

نظرات  (۲)

۰۱ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۵۸ ابوالفضل ابراهیمی
خیلی عالی بود و ما در فرهنگ و ورزش تلاش می کنیم روزهای جمعه ابرسج بوستان صخا هرزمان مسیرتان افتاد در خدمتیم ابرسج صخا حامی فرهنگ و ورزش 
به طور کلی مردم دانمارک برای فرهنگ اهمیت زیادی قائل هستند.

جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است.

http://www.copenhagen.mfa.ir/index.aspx?siteid=73&pageid=23076

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">